عکاسی یک شکل از هنر است که اگر گردشگری از توانایی آن برخوردار باشد میتواند در تور تایلند یک تجربه هیجان انگیز را پشت سر بگذارد. در شهر بانکوک پایتخت تایلند ده ها

جاذبه­ گردشگری مختلف وجود دارد که بهترین مناظر عکاسانه را در اختیاران عکاسان قرار میدهد.

 

1. معبد وات ماها پروتهارام ووراویهان (Wat Maha Pruettharam Worawihan)

معبد وات ماها پرتوتهارام ووراویهان یکی از جاذبه های گردشگری شهر بانکوک است که کمتر مورد توجه گردشگران قرار گرفته است، اما این مسئله به معنای آن نیست که این مبعد دیدنی فقد منظره عکاسانه باشد. شما در این جاذبه گردشگری فرصت آن را خواهید داشت تا از زوایای بسیار عالی به عکاسی از منظره ای که در رو به روی شما قرار دارد بپردازید. علاوه بر این نباید از طراحی منحصر به فرد محیط داخلی این معبد نیز غافل شوید. صحن این معبد به زیبایی با هنر معماری تایلند آراسته شده است و همین مسئله سوژه های متعددی را برای عکس گرفتن در اختیار شما قرار میدهد.

 

2. گورستان هواپیما (Airplane Graveyard)

گورستانهای صنعتی با وجود این که پر از اقلام بی مصرف هستند به سبب منظره عجیبی که دارند در میان عکاسان محبوب هستند. شما در این مناظر گردشگری میتوانید تعدادی از مفهومیترین عکسهای زندگی خود را بگیرید. خوشبختانه در تور لحظه آخری تایلند شما میتوانید تنها با پرداخت 4 دلار به بازدید از یکی از این گورستانهای صنعتی بپردازید. گورستان هواپیماهای بانکوک در نزدیکی این شهر قرار دارد و محل دپوی چندین هواپیمایی است که عمر خود را به پایان رسانده اند و در اینجا نگهداری میشوند. نکته جالب این است که تعدادی از مردم بانکوک از بدنه این هواپیماها به عنوان خانه و سرپناه خود استفاده میکنند و به همین دلیل تجربه عکاسی از این منظره بی نظیر برای شما هیجان انگیز خواهد بود.

 

3. کانالهای آبی بانکوک (The Khlongs)

سالها پیش شهر بانکوک دارای صدها کانال آبی مختلف بود که برای حمل و نقل آبی و قایق رانی استفاده میشود. همین مسئله باعث شده بود که شهر بانکوک در میان گردشگران و جهانگردان به ونیز شرق مشهور شود. متاسفانه در چند دهه اخیر با توسعه شهر بانکوک و گسترش فرهنگ ماشینی تعداد زیادی از این کانالها پر شدند. با این وجود همچنان چندین کانال مختلف در شهر بانکوک باقی مانده است که برای حمل و نقل آبی از آنها استفاده میشود. این کانالها برای ماهیگیران محلی، کشاورزانی که محصولات خود را برای فروش به شهر بانکوک می آورند و همچنین گردشگرانی که در تور مسافرتی خود از پایتخت تایلند دیدن میکنند بسیار جذاب است. شما اگر دوست داشته باشید باید حتما بخشی از زمان تور مسافرتی خود را به گشت و گذار در میان این جاذبه های گردشگری اختصاص دهید و همزمان باید دوربین عکاسی خود را آماده نگه دارید تا بتوانید تعدادی از بهترین عکسهای تور مسافرتی خود را در این کانالهای زیبا و زندگی پر شور و نشاطی که در آنها جریان دارد بگیرید.

 

4. پارک لومپینی (Lumpini Park)

منظره زیبای شهری که در افق قرار گرفته است، طراحی منحصر به فرد باغهای چینی و فضای سر سبز بخشی از ویژگیهای پارک لومپینی است که باعث محبوبیت آن در میان گردشگران خارجی شده است. بسیاری از جهانگردانی که این پارک را برای گشت و گذار انتخاب میکنند دوست دارند از باغ وحش و حیوانات منحصر به فرد آن دیدن کنند، عده ای دیگر نیز برای ثبت لحظات خاصی از زندگی حیات وحش به اینجا می آیند و البته عده ای نیز دوست دارند تا از منظره این پارک که در قلب بانکوک قرار گرفته است عکاسی کنند. به هر صورت باید به شما گفت که این جاذبه گردشگری یک مکان منحصر به فرد برای هر دو گروه گردشگران طبیعت دوست و عکاس است.

 

5. حرم اراوان (Erawan Shrine)

در مرکز شهر بانکوک یک جاذبه گردشگری مشهور به نام حرم اراوان قرار دارد. این بنای مذهبی در دهه 1950 میلادی ساخته شده است و به پیروان مذهب برهمن تعلق دارد. این جاذبه گردشگری در چند دهه قبل خسارات زیادی را متحمل شده بود و به همین علت امروزه از آن به سختی محافظت میشود. منظره این جاذبه گردشگری تاریخی و سنتهای فرهنگی مردم برهمن در هنگام زیارت این معبد به گونه ای است که باعث خلق صحنه های بی نظیری میشود که برای عکس گرفتن بسیار مناسب است. این جاذبه گردشگری بیش از همه مناسب گردشگرانی است که دوست دارند بیشتر با جغرافیای فرهنگی تایلند آشنا شوند.

 

6. ایستگاه قطار هوآ لامپونگ (Hua Lamphong Train Station)

بسیاری از گردشگرانی که در تور تایلند به شهر بانکوک سفر میکنند اصلا باور نمیکنند که یکی از بهترین مناظرههای گردشگری عکاسانه این شهر ایستگاه قطار آن است. ایستگاه قطار هوآ لامپونگ یک مکان زیبا است که با آرایه های بسیار متنوعی تزیین شده است. علاوه بر این رفت و آمد پر شمار مسافران داخلی و گردشگران خارجی به این مکان باعث شده است که شما در هر لحظه شاهد یک رویداد منحصر به فرد باشید که برای عکاسی بسیار مناسب هستند. علاوه بر این نباید از ارزش هنری این اثر معماری که در ابتدای دهه 1900 ساخته شده است غافل شود.

 

7. محلی چینی ها (Chinatown)

محله چینی ها یکی از بهترین مقاصد گردشگری پایتخت تایلند است که حداقل یک روز کامل را برای گشت و گذار در آن باید کنار بگذارید. در این ناحیه از شهر بانکوک چندین موزه، دهها بنای تاریخی، چندین معبد، تعداد زیادی رستوران و کافه و البته باغهای چینی وجود دارد که باید از آنها بازدید کنید. این جاذبه گردشگری فرهنگی یک مکان بسیار مناسب برای عکاسانی میباشد که دوست دارند از جریان زندگی روزمره در شهر بانکوک و یا بناهای تاریخی آن عکاسی کنند. در محله چینی ها و در طول روز برای عکاسی به خیابان سامپنگ لین بروید تا از فروشگاههای مختلف و مناظر گردشگری آن عکاسی کنید. با تاریک شدن هوا بهتر است که به خیابان یائووارات بروید که به سبب رستورانهای چینی خود در شهر بانکوک بسیار مشهور است. شما در اینجا نیز میتوانید چند عکس بسیار زیبا را بگیرید و برای یادگاری نگهدارید.

 

8. بازار گل (Flower Market)

بازار گل یکی از جاذبه های گردشگری شهر بانکوک است که در خیابان چاک پت قرار دارد. این جاذبه گردشگری به سبب فروشگاه های مختلف گل و هنر خلاقانه فروشندگان و طراحان گل در ایجاد دسته گلهای مختلف در میان مردم محلی بسیار مشهور است. بسیاری از کسانی که در شهر بانکوک میخواهند به یکی از دوستان یا نزدیکان خود گل هدیه بدهند اگر فرصت داشته باشند به اینجا می آیند و دسته گل مورد نظر خود را از یکی از فروشگاههای بازار گل بانکوک تهیه میکنند. شما در این جاذبه گردشگری فرصت آن را خواهید داشت تا از مناظر بسیار متنوعی دیدن کنید و همزمان چندین عکس منحصر به فرد از فرهنگ گل آرایی مردم بانکوک بگیرید.

 

9. کاخ بزرگ (The Grand Palace)

یکی از پر بازدیدترین جاذبه های گردشگری شهر بانکوک و حتی کشور تایلند کاخ بزرگ پایتخت میباشد. بسیاری از عکاسان حرفه ای که به کشور تایلند سفر میکنند این جاذبه گردشگری را به عنوان یکی از بهترین سایتهای عکاسی این شهر انتخاب میکنند و در آن به عکاسی میپردازند. شما نیز میتوانید در تور تایلند به کاخ بزرگ بانکوک بروید و از مناظر گردشگری آن عکس بگیرید. معبد وات پرا کیو یکی از زیباترین مناظر این جاذبه گردشگری را برای عکاسی در اختیار شما قرار میدهد. به هر صورت باید بدانید که تمام مناظر این جاذبه گردشگری مستحق گرفتن یک یا حتی ده عکس مختلف هستند.

 

10. معبد وات آرون (Wat Arun)

یکی از محبوبترین معبدهای تاریخی کشور تایلند وات آرون نام دارد. این معبد بودایی در کرانه غربی رودخانه مائی نام چائوپرایا قرار دارد و بسیاری آن را به عنوان زیباترین جاذبه گردشگجری رودخانه چائو پرایا میشناسند. معبد وات آرون در قرن نوزدهم میلادی ساخته شده است و درون آن پر است از صدها اثر تاریخی و هنری متنوع که در طی این دو قرن به این معبد اهدا شده است. بهترین مکان برای عکاسی از این معبد عظیم که ارتفاع آن بیش از 82 متر است آن سوی کرانه رودخانه میباشد. در اینجا چندین رستوران و کافه متنوع وجود دارد و شما میتوانید یکی از آنها برای استراحت انتخاب کنید تا زمان عکاسی مناسب از این جاذبه گردشگری فرا برسد.

 

11. سوی کاوبوی (Soi Cowboy)

 

خیابان سوی کاوبوی یکی از جاذبه های گردشگری پرتردد شهر بانکوک است که محل قرارگیری تعدادی از رستورانها و کافه های محبوب پایتخت است. بسیاری از گردشگرانی که دوست دارند از جریان زندگی روزمره مردم بانکوک عکاسی کنند این خیابان را برای عکاسی انتخاب میکنند. شما در اینجا میتوانید علاوه بر عکاسی به یکی از رستورانهای محبوب بروید و یک وعده غذای تایلندی را میل کنید. علاوه بر این در خیابان سوی کاوبوی چندین فروشگاه مختلف وجود دارد که برای خرید سوغاتی و همچنین عکاسی بسیار مناسب هستند.