کشور ترکیه دارای جاذبه های گردشگری متنوعی میباشد که شما باید در تور ترکیه از آنها بازدید کنید. یکی از زیبایی های ترکیه مناظر طبیعی  این کشور و تنوع پارکهای ملی مخلتف این کشور است.

 

10. پارک ملی آلادغلار

این پارک ملی که در سال 1995 میلادی افتتاح شده است در جنوب کشور ترکیه قرار دارد و در یک بخش کوهستانی که با نام آنتی توروس شناخته میشود واقع شده است. در این جاذبه گردشگری که بیش از 5500 هکتار مساحت دارد ارتفاع کوهستان به بیش 3500 میرسد و به همین دلیلی یک جاذبه گردشگری منحصر به فرد برای گردشگرانی است که دوست دارند در سففر خود به کوهنوردی بپردازند. این پارک ملی در دو استان کایسری و آدانا گسترده شده است.

 

9. پارک ملی دریاچه بیشهیر

این پارک ملی در استان قونیه در مرکز ترکیه قرار دارد. دریاچه بیشهیر میزبان بیش از 140 گونه گیاهی بومی، 16 گونه از ماهیهای آبهای شیرین و همچنین دهها گونه از پرندگان است که در اطراف این دریاچه زندگی میکنند. این جاذبه گردشگری یک مکان مناسب برای جهانگردانی است که دوست دارند به تفریحاتی مثل پیاده روی، کوهنوردی، دوچرحه سواری کوهستان و شنا بپردازند.

 

8. پارک ملی کوه نمرود

این پارک ملی میزبان یک کوه 2000 متری است که از اهمیت تاریخی بسیار بالایی برخوردار است. در بالای این کوه زیبا که نمرود نام دارد چندین مجسمه تاریخی قرار دارد که قدمت تعدادی از آنها به قرن اول پیش از میلاد مسیح باز میگردد. اگر از آن دسته گردشگرانی هستید که به طبیعت گردی و تاریخ به صورت همزمان علاقه دارید باید در بخشی از تور ارزان ترکیه خود از این پارک ملی دیدن کنید.

 

7. پارک ملی گوریمی

کاپادوکیا یک شهر بسیار محبوب و یک پارک ملی بسیار دیدنی است که مناظر تاریخی و طبیعی بسیار زیبایی را در خود جای داده است. صخره های دیدنی، شهرهای زیرزمینی هیجان انگیز، مناظر طبیعی زیبا و چشم انداز جغرافیایی مسحور کننده این جاذبه گردشگری به شما نوید یک تجربه منحصر به فرد در تور ترکیه را میدهد.

6. پارک ملی دره کوپورولو

این جاذبه گردشگری به سبب زیبایی شگفت انگیز دره کوپورولو در میان گردشگران بسیار محبوب است. مساحت این جاذبه گردشگری بیش از 366 کیلومتر میشود و درههای عمیقی را در بر میگیرد که عمق برخی از آنها به 400 متر میرسد. این جاذبه گردشگری در سال 1973 میلادی به عنوان یک پارک ملی طبیعی معرفی شد و از آن زمان به عنوان یک جاذبه گردشگری میزبان طبیعت دوستان زیادی از سراسر جهان بوده است.

 

5. پارک ملی ساحلی بیداغلاری

این مجموعه طبیعی دیدنی که در کنار ساحل دریا قرار دارد بیش از 34000 هکتار مساحت دارد. در این مقصد گردشگری شما فرصت بازدید از جاذبه های گردشگری متنوع تاریخی و طبیعی را خواهید داشت. شهرهای باستانی المپیوس، فاسلیس و ادیروس از جاذبه­های گردشگری تاریخی این شهر هستند که قدمت آنها به زمان دولت­ شهرهای یونان باستان می­رسد.

 

4. پارک ملی دره مونظور

پارک ملی دره مونظور در استان آنتالوی ترکیه واقع شده است. این جاذبه گردشگری از نظر تنوع زیستی جانوری و گیاهی نسبت به سایر پارکهای ملی ترکیه بهتر و متنوعتر است. دلیل اصلی تاسیس این پارک ملی نیز حفاظت از گونه های زیستی مختلفی است که در اینجا زندگی میکنند. در طول فصل سرد سال آب و هوای این جاذبه گردشگری بسیار سرد و دسترسی به اعماق آن دشوار میشود. به همین دلیل بهترین زمان برای بازدید از این جاذبه گردشگری فصل تابستان میباشد.

 

3. پارک ملی شبه جزیره دلیک

این جاذبه گردشگری یکی دیگر از پارک­های ملی ترکیه است که به سبب تنوع زیست محیطی چشمگیر میباشند. پارک ملی شبه جزیره دلیک میزبان تعداد زیادی از جانوران بومی و مهاجر مثل پرندگان، پستانداران، گیاهان و یک محیط زیست دریایی خیره کننده است که شما باید در تور مسافرتی ترکیه خود حتما از آن بازدید کنید. بسیاری از گردشگران از این جاذبه گردشگری که در ساحل دریای اژه قرار دارد به عنوان یک بهشت طبیعی منحصر به فرد یا می­کنند. علاوه بر این تنوع زیستی بسیار جذاب و دیدنی، شما در این پارک ملی فرصت آن را خواهید داشت تا چند منظره بی نظیر و بسیار زیبا از دریا و منظره گردشگری پارک ملی شبه جزیره دلیک را تماشا کنید.

 

2. پارک ملی یدیگولر

یدیگولر یکی از یدنی های بسیار محبوب در کشور ترکیه است که به سبب دریاچه های متعدد و شگفت انگیز خود در میان گردشگران مشهور است. پارک ملی یدیگولر بدون شک یکی از شگفت انگیزترین مناظر طبیعی ترکیه را دارد چرا که میزبان صدها گونه از گیاهان و درختان است که یک منظره شگفت انگیز و رنگارنگ به این جاذبه گردشگری بخشیده است. اگر دوست دارید از منظره رنگارنگ پارک ملی یدیگولر نهایت لذت را ببرید می­توانید تور مسافرتی خود را به گونه ای تنظیم کنید تا در ابتدای پاییز از این جاذبه گردشگری دیدن کنید.

 

1. پارک ملی اولوداغ

پارک ملی اولوداغ یک جاذبه گردشگری کوهستانی است که بیش از همه به سبب ورزشهای زمستانی و امکانات تفریحی خود مشهور است. بسیاری از گردشگرانی که دوست دارند در بخشی از تور لحظه آخری ترکیه خود به ورزش اسکی بپردازند و از منظره کوهستانی این کشور لذت ببرند در بخشی از سفر خود به این کوهستان زیبا که بیش از 2000 متر ارتفاع دارد میروند. شما در اینجا میتوانید در فصل زمستان از پیست اسکی آن استفاده کنید. در فصل گرم سال اینجا دارای یک منظره طبیعی بسیار سرسبز و دیدنی است که هر گردشگری را عاشق خود میکند. در فصل گرم سال شما میتوانید در اینجا به ورزشهایی مثل دوچرخه سواری، پیاده روی و کوهنوردی بپردازید.