سکو یکی از مهم ترین شهرهای گردشگری قاره اروپا است که هر ساله میزبان چندین میلیون گردشگر خارجی است. این شهر ترکیبی از هنر، تاریخ، سیاست و مذهب است و هر کدام از آنها امضای بی نظیری از حضور خود را بر صفحه این شهر زیبا بر جا گذاشته­اند. پایتخت روسیه در بهار و تابستان امسال میزبان دیدار افتتاحیه و مسابقه نهایی جام جهانی فوتبال است. این شهر در دو ماه آینده علاوه بر گردشگران سنتی میزبان هزاران گردشگر ورزشی است که برای تماشای مسابقات فوتبال به روسیه سفر خواهند کرد. اگر شما هم در میان گروه از گردشگران قرار می­گیرد باید بدانید که ما در اینجا فهرستی از مهم­ترین جاذبه­های گردشگری شهر مسکو را فراهم کرده­ایم تا شما در تور روسیه از آنها دیدن کنید.

 

1. میدان سرخ

میدان سرخ قلب پایتخت روسیه و مهم­ترین جاذبه گردشگری شهر مسکو است. این میدان بسیار عظیم با تعداد زیادی از جاذبه­های گردشگری، آثار معماری بسیار زیبا و همچنین بناهای تاریخی چشمگیر احاطه شده است که نظیر آن را در هیچ کشور دیگری نخواهید یافت. این میدان که چندین دهه قبل بازار مرکزی شهر مسکو بوده است امروزه به عنوان مهم­ترین بخش پایتخت روسیه شناخته می­شود و روزانه محل تردد ده­ها هیات دیپلماتیک، صدها بازرگان خارجی و هزاران گردشگری است که به کاخ کرملین، کلیسای جامع سنت باسیل، موزه لنین و دهه جاذبه­های گردشگری دیگر می­روند.

 

 

2. کلیسای جامع سنت باسیل

کلیسای سنت باسیل یکی از منحصر به فردترین کلیساهای جهان است که به سبب گنبدهای رنگارنگی که بر روی آن ساخته شده است از جاذبه­های گردشگری مشابه متمایز می­شود. گنبدهای پیازی شکل این بنای تاریخی به گونه­ای ساخته شده­اند تا در میان بازدید کنندگان تصویری از شعله­های آتش تداعی شود. این کلیسا در قرن شانزدهم میلادی به دستور ایوان مخوف تزار قدرتمند روس ساخته شده است. این جاذبه گردشگری چه از نظر معماری خارجی و چه از نظر تزییناتی که در آن به کار رفته است به قدری چشم نواز است که باعث می­شود در تمام مدت گشت وگذار شما در این کلیسا شما دست به دوربین باشید.

 

3. موزه لنین

این جاذبه گردشگری یکی از مهم­ترین و محبوب­ترین مکان­ها در میان مردم ساکن مسکو و همچنین گردشگرانی است که به این شهر وارد می­شوند. این موزه محل نمایش تعداد زیادی از آثار و وسایل شخصی ولادمیر لنین و البته جنازه مومیایی شده اوست که در یک محفظه شیشه­ای مخصوص نگهدار می­شود. این موزه برای نخستین بار در آگوست سال 1924 میلادی برای بازدید عموم باز شده است. این جاذبه گردشگری به صورت متوسط در هر سال بیش از دو و نیم میلیون بازدید کننده دارد. نکته جالب در مورد این جاذبه گردشگری آن است که برای ورود به آن باید مدتی را در صف بایستید چرا که به سبب تعداد زیاد بازدیدکنندگان و همچنین ملاحظاتی که در مورد نگهداری جنازه مومیایی شده لنین وجود دارد در هر لحظه فقط تعداد مشخصی می­توانند در داخل این موزه باشند.

 

             

4. کاخ کرملین

کاخ کرملین در حال حاضر بزرگترین قلعه فعال در قاره اروپا است و در قلب خود تعداد زیادی از مناظر گردشگری را جای داده است. طول دیوار­های این قلعه عظیم بیش از 2235 متر است و در آن 5 میدان مختلف وجود دارد که در اطراف آن تعداد زیادی از جاذبه­های گردشگری این کاخ بزرگ و شهر مسکو قرار گرفته است. کاخ کرملین دارای 20 برج مختلف است که هر کدام دارای یک نام مخصوص می­باشند. همچنین بزرگترین ناقوص جهان در این کاخ نصب شده است.

 

5. موزه دولتی تاریخ

موزه دولتی تاریخ شهر مسکو به خودی خود یک جاذبه گردشگری منحصر به فرد است. ساختمان این موزه که به سبک معماری نو کلاسیک روسیه ساخته شده است. موزه دولتی تاریخ در سال 1872 میلادی توسط ایوان زابلین و آلکسی اوراف بنیاد نهاده شده است. ساختمان این موزه در ابتدا محلی برای فروش اقلام پزشکی بوده است اما در ادامه به مکانی برای نمایش آثار تاریخی و فرهنگی که از قبایل مختلف ساکن در کشور روسیه اختصاص داده شد. امروزه این جاذبه گردشگری میزان تعداد بسیار زیادی از گنجینه­های تاریخی کشور روسیه است و یک مکان بسیار مناسب  برای گشت و گذار مسافران تور ارزان روسیه می­باشد.

 

6. مرکز خرید گام (GUM)

این مرکز خرید که گام نام داد مهم­ترین مرکز خرید کشور روسیه است که در آن تعداد بسیار زیادی از معتبرترین برندهای جهانی و روسی به عرضه کالاهای خود می­پردازند. ساختمان این مرکز تجاری در بین سال­های 1890 تا 1893 میلادی ساخته شده است و تکمیل آن تا دهه 1920 میلادی به طول انجامیده است. در این مرکز خرید بزرگ بیش از 200 فروشگاه مختلف به فروش طیف متنوعی از اجناس و کالاهای لوکس مشغول هستند. این جاذبه گردشگری علاوه بر زیبایی­های منحصر به فردی که در معماری خود در مقابل چشم گردشگران قرار داده است یک مکان بی نظیر برای کسانی است که دوست دارند در بخشی از تور روسیه خود به گشت و گذار در مراکز خرید و تهیه سوغات بپردازند.

 

7. خیابان آربات

یکی از پر طرفدارترین جاذبه­های گردشگری شهر مسکو که در میان گردشگران خارجی نیز بسیار محبوب است خیابان آربات است که درست در مرکز این شهر قرار دارد. این خیابان یکی از شیک­ترین معابر شهر مسکو است و میزبان تعداد زیادی کافه، رستوران، سالن اجرای موسیقی، مرکز نمایش باله و تئاتر است. اگر دوست دارید در بخشی از تور روسیه خود با حس و حال زندگی در شهر مسکو آشنا شوید حتما باید بخشی از زمان سفر خود را به گشت و گذار در خیابان آربات اختصاص دهید.

 

8. گالری ترتیاکوف

گالری ترتیاکوف که در بین سال­های 1900 تا 1905 میلادی ساخته شده است محل قرار گیری یکی از بزرگترین مجموعه­های آثار هنری و تاریخی شهر مسکو است. برادران ترتیاکوف کسانی بودند که در قرن نوزدهم میلادی به گردآوری اشیای تاریخی مشغول بودند و در نهایت این محل را برای نمایش آثاری که گردآوری کرده­ بودند ساختند. ساختمان این موزه که توسط ویکتور واسنتسوف طراحی شده است میزبان یکی از بزرگترین مجموعه­های هنری کشور روسیه است. شما در بازدید از این جاذبه گردشگری می­توانید شاهد آثار روبلوف، شاهکار هنری والنتین سروف به نام دختری با میوه­های هلو، شیطان اثر میخائیل روبل و بازگشت کلاغ سیاه اثر آلکسی ساوراسوف باشید.

 

9. موزه دولتی هنرهای زیبای پوشکین

موزه­های دولتی هنرهای زیبای پوشکین بزرگترین موزه شهر مسکو است که به نمایش آثار هنری بین­المللی اختصاص دارد. شما با گشت و گذار در این موزه فرصت بازدید از آثار هنری تمدن­های باستانی، هنر ایتالیا در دوره رنسانس و دوره طلایی هنر هلند باشید. در ساختمان اصلی این موزه آثار بسیار زیبایی از بوتیچلی، تیه­پلو، ورونسی و رامبراند باشید. تعداد زیادی از آثاری که در این جاذبه گردشگری به نمایش گذاشته شده است هرگز در هیچ جای دیگر به نمایش درنیامده­اند. گالری هنرهای اروپایی و آمریکایی در سمت راست ورودی موزه قرار دارد. اگر دوست دارید از این موزه یادگاری­هایی را تهیه کنید می­توانید به فروشگاه این موزه بروید تا تعدادی از بروشورها، کتاب­ها و آثار منتشر شده توسط موزه پوشکین را خریداری کنید.

 

10. پارک گورکی

پارک گورکی یکی از مهم­ترین فضاهای سبز شهر مسکو است که در آن امکاناتی برای تفریح خانواده­ها و همین گروه­های سنی وجود دارد. در اینجا محوطه­هایی برای ورزش­های هوا زی، کلاس­های تابستانی برای یوگا و بدنسازی، و همچنین زمین­هایی برای والیبال ساحلی، تنیس، پینگ پنگ، اسکیت بورد و پیست دوچرخه­سواری وجود دارد. اگر دوست داشته باشید در این جاذبه گردشگری می­توانید یک دوچرخه اجاره کنید و به گشت و گذار در این پارک بپردازید. در طول فصل زمستان و با رسیدن دمای هوای مسکو به نقطه انجماد بخش زیادی از فضای این پارک به یک محوطه بی نظیر برای ورزش اسکیت روی یخ تبدیل می­شود. این جاذبه گردشگری همچنین دارای یک فضای نمایش رو باز است که در فصل تابستان و بهار به عنوان محلی برای اجرای گروه­های هنری تبدیل می­شود.